Detail

Basic Information


Contracting authority

Česká rozvojová agentura

Details of Published Information


Date of publication

06. 09. 2018 19:05

Publications

Uveřejnění vysvětlení zadávací dokumentace

Text of the Explanation of the Procurement Documents


Show detail
Text of the Explanation of the Procurement Documents
Detail Vysvětlení zadávací dokumentace č. 2 ze dne 6. 9. 2018 Veřejné zakázky: „Vytvoření politiky územního rozvoje a jejího strategického plánování v Moldavsku“ Veřejná zakázka na služby zadávaná formou otevřeného řízení Evidenční číslo zakázky ve věstníku veřejných zakázek: Z2018-027667 Zakázka je zadávána dle zákona o zadávání veřejných zakázek č. 134/2016 Sb., ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZZVZ“) Zadavatel obdržel žádost o vysvětlení zadávací dokumentace. Níže na žádost odpovídá. Toto vysvětlení zadávací dokumentace zadavatel také uveřejňuje na profilu zadavatele (NEN). V souladu s § 98 odst. 3 ZZVZ zadavatel uvádí toto vysvětlení včetně přesného znění žádosti bez identifikace dodavatele (tazatele) – proto jsou prvním textu žádosti níže uvedeny znaky „XXX“. Znění žádosti: Jménem potenciálního účastníka – společnosti XXX, se na Vás obracím se žádostí o vysvětlení zadávací dokumentace, konkrétně některých ustanovení projektového dokumentu. Kontext: V projektovém dokumentu jsou popsány dílčí výstupy projektu a jejich návaznosti v rámci Cíle 1: Vytvořit politiku územního rozvoje a jejího strategického plánování v Moldavsku. Postrádáme však jasnou definici toho co se myslí v rámci projektu „politikou územního rozvoje a jejím strategickým plánováním“. V České republice je Politikou územního rozvoje (PÚR ČR) vládní dokument, který je nadřazený veškeré územně plánovací dokumentaci a definuje požadavky na rozvoj území a konkrétní záměry na národní úrovni a úkoly týkající se ověření uvedených záměrů a zapracování těchto záměrů do zásad územního rozvoje krajů. Strategické plánování se vztahuje k politice územního rozvoje nebo k územnímu rozvoji jako takovému (což by bylo logičtější)? Z větné vazby to není zřejmé. Odpověď zadavatele: Součástí projektu je přenos zkušeností s nastavením a přípravou Politiky územního rozvoje ČR do reálií Moldavské republiky. Jedná se proto o sféru územního plánování, nikoliv o sféru regionálního či místního rozvoje. Je však zřejmé, že tvorba takovéhoto vládního dokumentu musí respektovat principy tvorby strategického dokumentu. Zároveň musí vycházet z cílů a priorit vládních politik (rámcových i sektorových – jako je např. dopravní či energetická politika) včetně vazeb na rozvojovou, respektive regionální politiku státu. Politika územního rozvoje by v Moldavské republice obdobně jako v ČR měla podpořit harmonizaci dopadů vládní politik do území a přispět k udržitelnému rozvoji. Znění žádosti: Konkrétní dotazy: 1. Na základě studia projektového dokumentu a jeho příloh jsme došli k závěru, že Moldavská politika územního rozvoje není identickým dokumentem s naší PÚR, ale má definovat rámec, který se posléze promítne do legislativy i do územně plánovací praxe. Je toto naše chápání správné? Odpověď zadavatele: Jak uvádí zadavatel výše, Politika územního rozvoje se týká sféry územního plánování, nikoliv sféry regionálního či místního rozvoje. Zároveň je však žádoucí dosáhnout harmonie mezi těmito územně zaměřenými politikami, jako je sdílení pohledu na klasifikaci aglomerací či vymezování prostorových vazeb (obdobně jako probíhá slaďování pohledu Politiky územního rozvoje a Strategie regionálního rozvoje na hierarchizaci sídelní struktury, vymezování aglomerací apod. v České republice). Znění žádosti: 2. Výstup 1.1 je nazván „Věcný záměr legislativy a technická dokumentace týkající se politiky územního rozvoje a jejího konceptu, strategie a plánu v Moldavsku je zpracován do 4/2019“. Nicméně v příslušných aktivitách k plnění tohoto výstupu (1.1.1. – 1.1.2.) není explicitně zmíněna příprava vlastního věcného záměru ani technické dokumentace. Kdo bude odpovědný za jeho přípravu – MADRM, pracovní skupina, či řešitel projektu? Dle našich zkušeností je obvyklé, že primárně je za zpracování legislativy či jejich změn odpovědný partnerský orgán veřejné správy, a řešitel projektu poskytuje metodickou podporu, analytické vstupy (včetně návrhů textu zákona), případně koordinaci a facilitaci procesu. Poznámka: Předpoklad, že věcný záměr zákona bude předložen k meziresortnímu připomínkování do 06/2019 je – při znalosti fungování veřejné správy v Moldavsku – poměrně nereálný. Odpověď zadavatele: Základní legislativa rámující územní plánování již byla schválena. Nyní se jedná o oživení této legislativy v podobě podzákonných předpisů, metodik a vodítek směřujících k vytvoření Politiky územního rozvoje a prosazení její role jako závazného dokumentu pro plánovací dokumenty nižších úrovní. Výstupem může být i návrh změny stávající legislativy. Tj. řešitel (realizátor) projektu vytvoří analýzy, doporučení a návrhy předpisů, které MADRM následně zařadí do předpisů a pracovních postupů (viz str. č. 18 Projektového dokumentu). Jde tedy o to, přispět k dotvoření právního a institucionálního prostředí tak, aby bylo možné přistoupit k přípravě, zpracování a implementaci Politiky územního rozvoje (viz str. č. 20–22 Projektového dokumentu). Odpovědnost za nastavení a řádný průběh procesu nese řešitel (realizátor) projektu, MADRM poskytuje podporu a součinnost a je beneficientem navržených řešení a postupů. Znění žádosti: 3. Jedním z výsledků aktivity 1.1.2 má být také návrh politiky územního rozvoje, její koncepce a strategie plánování v anglickém jazyce (text kurzivou na konci kapitoly). Podobně jako u dotazu výše není zřejmé, kdo má být odpovědný za přípravu dokumentu (příprava dokumentu není v popisu aktivity explicitně zmíněna), a co znamená „…její koncepce a strategie plánování…“. Dále, s ohledem na předpokládanou nutnost zapojení partnerských organizací do zpracování politiku, bude žádoucí dokument mít zpracován především v rumunštině (a češtině), nutnost anglické verze není pro účely projektu zřejmá. Odpověď zadavatele: Účelem projektu je nastavit právní a institucionální prostředí v Moldavské republice tak, aby bylo možné připravit Politiku územního rozvoje. Překlad do anglického jazyka je důležitým předpokladem pro komunikaci moldavské strany s EU, a je proto též moldavskou stranou požadován. Znění žádosti: 4. Aktivita 1.1.3 „Vytvoření projektového dokumentu k přípravě, projednání a schválení finálního návrhu politiky územního rozvoje, jejího konceptu a strategického plánování“ a) Lze tuto aktivitu chápat ve smyslu věcného zadání politiky územního rozvoje, tzn. formulace požadavků na její strukturu a obsah nebo jde o koncept politiky územního rozvoje v pojetí rámce územního plánování v Moldavsku? Odpověď zadavatele: Výstup by měl obsahovat obě roviny, tj. navrhnout pojetí Politiky územního rozvoje, vydefinovat její strukturu a stanovit obsah, ale též nadefinovat její koncept. Tomu předcházelo vydefinování/úprava rámce pro zavedení politiky územního rozvoje jako nástroje územního plánování na národní úrovni. Znění žádosti: b) Co je myšleno „strategickým plánováním politiky územního rozvoje? Odpověď zadavatele: Politika územního rozvoje musí mít charakter strategického dokumentu, tj. reagovat na cíle územního plánovaní obsažené v legislativě, umět pracovat s cíli relevantních vládních politik s průměty do území, reagovat na cíle udržitelného rozvoje a zároveň jako vládní dokument musí obsahovat své vlastní cíle, priority atd. Znění žádosti: 5. Aktivita 1.1.5: Sběr dat pro územní plánování na celonárodní úrovni / technická dokumentace a) Předpokládá se vytvoření celostátní databáze relevantních údajů, informací a dat využitelných pro potřeby územního plánování adekvátně „územně analytickým podkladům y“ (ÚAP) pro celonárodní úroveň a návazně pro regionální úroveň nebo jen zadání pro sběr takovýchto podkladů, tedy definice jakéhosi datového modelu? Odpověď zadavatele: Jedná se o identifikaci existujících dat, jejich sběr, zpracování a využití informací, které budou relevantní pro tvorbu územně plánovací dokumentace místní správy ve struktuře uvedené v aktivitě 1.1.5 Projektového dokumentu. Znění žádosti: b) Pokud má Politika územního rozvoje řešit nejen obecný rámec, ale i konkrétní výstupy, musí vytvoření ÚAP na celonárodní úrovni logicky předcházet zpracování konceptu politiky územního rozvoje. Je v tomto možné harmonogram upravit? Odpověď zadavatele: Upravení harmonogramu je možné, avšak je potřebné sladění s moldavskou stranu. Zároveň je třeba realisticky očekávat, že procesy se budou časově překrývat. Znění žádosti: c) Kapitola postrádá informaci o charakteru a dostupnosti mapových podkladů, nad kterými má být sběr dat na jednotlivých úrovních prováděn. Poskytne tyto podklady moldavská strana nebo jejich pořízení má být součástí rozpočtu uchazeče? Odpověď zadavatele: Základní mapové podklady by měly být získány v součinnosti s moldavskou stranou. Znění žádosti: d) Součástí aktivity jsou průzkumy a rozbory pro tři municipality a doplňující průzkumy a rozbory pro dvě municipality. Úroveň průzkumů a rozborů však nekoreluje s názvem aktivity (sběr dat na celonárodní úrovni) protože průzkumy a rozbory jsou zaměřeny především na urbanistický detail včetně struktury zástavby, detail řešení krajiny, dopravní a technické infrastruktury apod. Jaká je tedy relace této dílčí aktivity s hlavní aktivitou 1.1.5? Odpověď zadavatele: S ohledem na velikost státu a uspořádání veřejné správy je významná část informací sbírána a archivována moldavskými centrálními institucemi. Znění žádosti: e) Co je myšleno pojmem „záměry územního rozvoje“, které mají být v rámci aktivity vyhotoveny pro 4 okresy / kraje? Jedná se o sestavení nebo aktualizaci „záměrů na provedení změn v území“, jako běžné součásti součást ÚAP české praxi nebo jde o jsou myšleny územně plánovací dokumenty v okresní – krajské úrovni (obdobně jako „zásady územního rozvoje krajů “ ve smyslu platné právní úpravy v ČR)? Odpověď zadavatele: Pojmem „záměry územního rozvoje“ jsou v této souvislosti myšleny územně plánovací dokumenty v okresní/krajské úrovni (obdobně jako zásady územního rozvoje krajů v ČR). Znění žádosti: f) Požadavky na sběr dat (5 odrážek uprostřed str. 27 PD) jsou relevantní pro „regionální“, resp. lokální úroveň. Na celonárodní úrovni jde o nadměrnou podrobnost, které je v rozsahu státu nerealizovatelná a neodůvodněná. Celonárodní úroveň databáze je nutné zaměřit především na témata jako je sídelní struktura, sociodemografické údaje, páteřní sítě dopravní a technické infrastruktury, významné environmentální jevy, hodnoty a limity. Odpověď zadavatele: Sběr dat bude proveden pro vybraná území, uvedená v aktivitě 1.1.5 Projektového dokumentu, nikoliv pro celé území státu ani pro všechny územní jednotky. Znění žádosti: g) Proč je pro vytvoření databáze striktně požadován formát *.dgn ? Podle našich zkušeností je pro tento účel mnohem vhodnější SW prostředí ArcGIS, se kterým jsou v ČR velmi dobré zkušenosti, neboť jsou v něm spravovány ÚAP krajů a velkých měst. Odpověď zadavatele: Formát byl navržen po diskusi s moldavskou stranou. Jak je uvedeno na str. č. 27 Projektového dokumentu, je kromě formátu *.dgn možnost využití podobného formátu, který bude preferován partnerskými institucemi v místě. Znění žádosti: h) Požadavek na kvantifikaci dat na národní a regionální úrovni v rozsahu člověkodní, resp. kvantifikovaného objemu dat postrádá smysl. Vypovídací schopnost těchto údajů z hlediska kvality a struktury získaných dat je nulová. Navíc není zřejmé, jak objem dat kvantifikovat. Odpověď zadavatele: Rozsah člověkodní udává odhad náročnosti šetření v terénu – např. na komunikaci s aktéry apod. Znění žádosti: i) Při sběru dat se počítá se zapojením zástupců místních aktérů. Kdo je jmenuje? Jaké mzdové relace je třeba uvažovat? Odpověď zadavatele: Vedle municipalit, respektive okresů/krajů, budou partnery projektu také další subjekty, které disponují příslušnými daty, podklady a materiály, respektive se podílejí na jejich zpracování. Okruh aktérů bude stanoven na základě průzkumu zdrojů dat, jednání s představiteli MADRM a místní správy. Znění žádosti: 6. Projektový dokument uvádí, že dosažení výstupu 1.2 „Funkční platforma pro vzdělávání, konzultaci a koordinaci politiky územního rozvoje“ v průběhu realizace projektu je možné monitorovat dle následujícího indikátoru: Od 12/2018 jednání platformy alespoň 2 ročně a příprava aktualizací politiky územního rozvoje alespoň 1 ročně. Není zřejmé, co znamená „…příprava aktualizací politiky územního rozvoje alespoň 1 ročně“. Předpokládá zadavatel aktualizaci politiky každý rok? Odpověď zadavatele: Zadavatel tímto požaduje, aby se platforma pro vzdělávání, konzultaci a koordinaci politiky územního rozvoje v rámci své působnosti minimálně jednou ročně důkladně zabývala otázkou nezbytnosti aktualizace politiky územního rozvoje a v případě vyhodnocení takové potřeby aktualizaci připravila včetně podkladů. Znění žádosti: 7. Pro aktivitu 1.2.1 „Sestavení plánu/stanov fungování pracovní skupiny a jeho zapracování do politiky územního rozvoje a jejího strategického plánování“ uvádí projektový dokument, že v souladu s aktivitou 1.1.1 bude sestaven plán/stanovy fungování pracovní skupiny a jeho zapracování do politiky územního rozvoje a jejího strategického plánování. Je tím myšleno, že plán/stanovy pracovní skupiny mají být zapracovány do dokumentu uvedeného jako výstup aktivity 1.1.3? Samotná politika územního rozvoje není jako výstup nikde uvedená. Odpověď zadavatele: Ne, není tím myšleno, že plán/stanovy fungování pracovní skupiny mají / musí být zapracovány do dokumentu uvedeného jako výstup aktivity 1.1.3., jejíž výstupním dokumentem má být projektový dokument. Plán/stanovy fungování pracovní skupiny mají být výstupem aktivity 1.2.1, přičemž musí být tento plán/stanovy sestaveny v souladu s výsledky aktivity 1.1.1. Zároveň však není vyloučeno, že v obecném rozsahu mohou být promítnuty či přiloženy k výstupu aktivity 1.1.3. Znění žádosti: 8. V rámci aktivity 1.2.2 „Analýza kompetencí pracovníků veřejné správy, vypracování seznamu doporučení a jeho zapracování do politiky územního rozvoje a jejího strategického plánování“ je mimo jiné požadováno konání min. 10 odborných individuálních školení o minimálním rozsahu 10 pracovních dní pro každého z účastníků v Moldavsku a dále 15 odborných stáží o minimálním rozsahu 10 pracovních dní pro každého z účastníků v České republice ve vybrané instituci, která se zabývá územním plánováním. a) Není zřejmé, jak je myšlena struktura a pojetí odborných školení – má být realizováno celkem 10 školení na deset individuálních témat (např. 10 x 1 den) pro skupinu účastníků – tedy každý z účastníků bude absolvovat 10 pracovních dnů skolení? ¨ Odpověď zadavatele: Ano, i tuto možnost zadavatel připouští. Konání minimálně 10 odborných školení se předpokládá, ale je požadováno, aby každý z účastníků absolvoval alespoň 10 dní těchto školení. Znění žádosti: b) Kdo vybere účastníky školení a stáží? Odpověď zadavatele: Účastníky vybere realizátor na základě postupu stanoveného při realizaci aktivity 1.1.1 a výsledku analýzy v rámci této aktivity 1.2.2. Předpokládá se, že výběr bude proveden v úzké spolupráci s platformou pro vzdělávání, konzultaci a koordinaci politiky územního rozvoje. Znění žádosti: 9. K aktivitě 1.3.2 „Vypsání výběrového řízení a zpracování vzorového / pilotního plánu pro municipalitu“: Z projektového plánu není zcela zřejmá úloha realizátora. Zejména není zřejmé, zda má být předmětem výběrových řízení zpracovatel územního plánu (tj. např. urbanistické studio či konzultační firma z Moldávie). Pokud ano, měl by dle našeho názoru vybraný subjekt být zpracovatelem územního plánu a realizátor projektu by měl poskytovat metodickou podporu a konzultace. Je tato interpretace správná? Kdo bude hradit zhotovení konkrétních územních plánů? Odpověď zadavatele: Ano, tato interpretace je správná. Zpracovateli územních plánů budou vítězní účastníci výběrových řízení. Realizátor bude zodpovědný za celý proces vypsání a administrace výběrových řízení a skrze dohled, konzultace a metodickou podporu zpracovatelům bude realizátor zodpovědný též za vyhotovení plánů. Znění žádosti: 10. Část 7.6 „Dopady na životní prostředí“ – projektový dokument uvádí, že účastník na tomto místě doplní text, ve kterém popíše návaznost jednotlivých aktivit s dílčími výjezdy do Moldavska – a tak i minimalizování negativních dopadů na životní prostředí způsobených využití letecké dopravy pro transport mezi Českou republikou a Moldavskem, uvedené doplní o min. 2 příklady. Není zřejmé, čeho se mají týkat požadované příklady. Odpověď zadavatele: Požadované příklady se mají týkat opatření vedoucích k „minimalizování negativních dopadů na životní prostředí způsobených využitím letecké dopravy pro transport mezi Českou republikou a Moldavskem“. Znění žádosti: 11. Část 7.8 „Management a organizace“ – na str. 40 je uvedeno, že pracovní skupina bude v kontaktu (osobně, telefonicky nebo e-mailem) minimálně 2 krát měsíčně po celou dobu realizace Projektu, aby si předávala informace o průběhu Projektu a zajistila tak jeho hladký průběh. Za předpokladu, že se jedná o pracovní skupiny, ustavenou v rámci aktivity 1.1.1, je požadavek na minimální četnost setkávání v rozporu s požadavkem na str. 20, kde je uvedeno, že „Pracovní skupina se bude fyzicky scházet minimálně 1 nebo 2krát ročně po dobu realizace Projektu, dále bude v kontaktu (osobně, telefonicky nebo e-mailem) minimálně 1krát měsíčně po celou dobu realizace Projektu…“. Žádáme o upřesnění minimálního počtu kontaktu pracovní skupiny měsíčně. Odpověď zadavatele: Potvrzujeme minimální počet kontaktu pracovní skupiny (osobně, telefonicky nebo e-mailem) 1krát měsíčně, v souladu se zněním aktivity 1.1.1 na straně č. 20 Projektového dokumentu. Znění žádosti: 12. V příloze č. 2 Projektového dokumentu II je nezbytné aktualizovat časovou posloupnost projektu, neboť došlo k posunu v ukončení výběru realizátora. Prosíme o aktualizaci harmonogramu. Odpověď zadavatele: Zadavatel v rámci Vysvětlení a změny zadávací dokumentace č. 1 ze dne 17. 8. 2018 upřesnil v souladu se zadávací dokumentací přílohu č. 2 Projektového dokumentu. Aktualizovaná verze Časového harmonogramu byla uveřejněna u příslušného zadávacího postupu na profilu zadavatele (NEN) v sekci Vysvětlení zadávací dokumentace/001. Zadavatel v souladu s odpovědí na následující dotaz č. 13 dále upřesňuje přílohu č. 2 Projektového dokumentu. Aktualizovaná verze Časového harmonogramu je uveřejněna u tohoto vysvětlení zadávací dokumentace na profilu zadavatele (NEN) pod názvem „Příloha č. 3 ZD – Projektový dokument – Příloha č. 2 – Časový harmonogram III“. Znění žádosti: 13. V příloze č. 2 Projektového dokumentu II se na straně 4 uvádí „Cíl 1: Umožnit moldavským veřejným institucím aktivně a efektivně využívat volně dostupné GIS technologie a prostorová data při implementaci regionálních strategií“ rozpracovaný do výstupů a aktivit. Tento cíl však není relevantní žádnému výstupu ani aktivitě v projektovém dokumentu, kde je jako cíl 1 Vytvořit politiku územního rozvoje ….. Domníváme se, že jde o reziduum z předchozího projektu. Je tento náš názor správný? Odpověď zadavatele: Ano, Váš názor je správný. Jedná se chybný přepis cíle, za což se omlouváme. Správný a jediný cíl projektu je „Vytvořit politiku územního rozvoje a jejího strategického plánování v Moldavsku“, jak je opakovaně uvedeno v příloze č. 2 Projektového dokumentu, v Projektovém dokumentu samotném i jeho příloze č. 1. Obdobně byly nesprávně rozpracovány návazné výstupy a aktivity. Zadavatel v návaznosti na výše uvedené upřesňuje přílohu č. 2 Projektového dokumentu. Aktualizovaná verze Časového harmonogramu je uveřejněna u tohoto vysvětlení zadávací dokumentace na profilu zadavatele (NEN) pod názvem „Příloha č. 3 ZD – Projektový dokument – Příloha č. 2 – Časový harmonogram III“ Žádáme dodavatele, aby na základě výše uvedeného do nabídky pracovali s aktualizovanou verzí harmonogramu - označenou „III“. Děkujeme za pochopení a těšíme se na Vaše nabídky.

Published Documents


Show detail
DetailPříloha č. 3 ZD - Projektový dokument - Příloha č. 2 - Časový harmonogram III.docVysvětlení zadávací dokumentace06. 09. 2018 19:05Dokument není zavirovaný
DetailVysvětlení zadávací dokumentace č. 2.pdfVysvětlení zadávací dokumentace06. 09. 2018 19:05Dokument není zavirovaný